Re: Radek9200 (firma i parametry)

Autor: Rafał Bartoszak (sprocket_at_sys.BezSpamu.pl)
Data: Wed 03 Mar 2004 - 10:32:57 MET

On Tue, 2 Mar 2004 22:13:31 +0100, Mateusz wrote:

[...]
> Wiem, ze produkuja oni geforce'y (chyba, ze istnieja dwie firmy o takiej
> nazwie), ale ponoc na rynku radkow sa malo znani, wiec pytanie brzmi czy
> warto kupic ich karte^^ za 265zl?

Ni wiem...:)

> Drugie pytanie: Co to jest RAMDAC i jaki on ma wlyw na wydajnosc karty?

Przetwornik cyfrowo-analogowy zamieniający sygnał z karty graficznej na
analogowy sygnał wizyjny dla monitora. Nie ma wpływu na szybkość
działania karty, ale ma ogromny wpływ na jakość obrazu. We współczesnych
kartach graficznych nie jest to problem: jakość przetwornika określa się
poprzez podanie jego pasma (obecnie ponad 300 MHz) i ilości
przetwarzanych bitów (24). Typowy RAMDAC zapewnia zatem sygnał o
lepszych parametrach, niż zdecydowana większość monitorów, problem może
się pojawić przy pracy z wysokiej jakości monitorem profesjonalnym,
wtedy należy się zaopatrzyć takżę w kartę graficzną o odpowiednim
RAMDAC'u (np. Matroxa).

Znacznie częściej przyczyną kiepskiej jakości obrazu z kart (np. GF2MX)
są kiepskie filtry RGB na wyjściu karty. RAMDAC daje dobry sygnał, który
jest psuty przez te filtry..

pozdro...

[ |>|>|> sprocket                                 ]
[ Rafał Bartoszak        sprocket_at_sys.BezSpamu.pl ]
...i dlatego Kartagina musi zostać zniszczona...!!!