wieszanie się systemu i inne cuda :(

Autor: Tiger (sirtygrysek_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 03 Mar 2004 - 09:02:46 MET

Cześć
Mam problem z działaniem mojego kompa i nie bardzo mogę sobie z tym coś poradzić
Główny problem to zawieszanie sie zaraz po uruchomieniu Windowsa 98SE
Często zaraz po uruchomieniu gdy przez chwilę sie nie zawiesza i zaczynam coś
robić, często wali komunikatem "błąd ochrony systemu windows...", albo pokazue
się ekram "teraz możesz bezpiecznie wyłączyć komputer".
Wczoraj wreszcie nawet nie chciał po restercie, ani się wyłączyć, ani
wystartować systemu ponownie, trzeba było wyciągać wtyczkę z gniazda
zasilającego.
Próbowałem instalować Windowsa XP, ale wiesza się podczas instalacji co nie ma
miejsca w przypadku 98SE i 95.
Ciekawe jest to, że po instalacji Windowsa 95, system ten działą prawidłowo i
nie zawiesza komputera.
Wiem, że nie powinien to być problem dysku twardego (IBM) gdyż ostatnio został
gruntownie przebadany i naprawiony.
Podłączałem równeiż inny dysk i również zawiesza się tam system.
Formatowałem go równiesz WDClear'em, nawet partycje założone są od drugiej
strony, by system zainstalowany był w miejscu dysku na którym mało zapisywanych
było danych.
Procesor nie przegrzewa się, więc i problem procesora również nie powinien to
być.
Kości pamięci próbowałem na różne sposoby, wyjmować, przekładać, raczej też
chyba nie w tym problem.
Zmieniałem na kartę graficzną (dstara, podłączana pod ISA) i również system się
zawiesza neistety, więc chyba to nie karta.
Odświerzałem ustawienia Płyty, wyjmując baterie i przestawiając zworkę CMOS,
niestety nie daje to żadnego efektu.
Warto też dodać, że wcześniej gdy po uruchomieniu systemu uda się odaplić przed
zawieszeniem tuner TV, system zachowuje się dużo lepiej i od razu się nie
zawiesza.
Czy miał może ktoś taki problem, albo wie jak sobie z tym poradzić?
Może uszkodzona jest płyta główna?
Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Moja konfiguracja komputera to:
Duron 700