Przepraszam czy ktos tu jest jasnowidzem? :-) (dot. sprzetu)

Autor: Beblok (beblok_at_space.pl)
Data: Wed 03 Mar 2004 - 00:34:13 MET

Witam!

Dwa tygodnie temu szlag trafil mi zasilacz. Kupilem nowy i wlasciwie
od tego czasu pojawily sie problemy. Otoz podczas przegladania stron
internetowych albo podczas sciagania programem DC++ komputer zawiesza
sie. Niestety twardy reset nic nie daje, tzn. zrestartuje sie ale
komputer ani zipnie. Wydaje za to dzwieki przypominajace alfabet
Morse'a z napisem na monitorze - "sygnalu brak" :-) Trzeba go
potraktowac wyciagnieciem wtyczki z kontaktu i dopiero wtedy jest ok.
Dzieje sie to roznie. Czasami zawisa po 15min buszowania po necie,
czasami po 1h lub dluzej ale zawias jest nieunikniony. To tylko
kwestia czasu. Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to, ze jak nie
korzystam z przegladarki internetowej lub nic nie sciagam DC++ to
wszystko jest ok. Moge szpilac w sieci jak dlugo chce i robic inne
rozne rzeczy. Wtedy nic sie nie dzieje (a moze to fuks?) ale na okolo
30 razy jakie mi sie zdarzyly to we wszystkich przypadkach albo
korzystalem z jakiejs przegladarki internetowej albo cos zasysalem
DC++ To mnie najbardziej zastanawia. Dlaczego dzieje sie to tylko w
tych przypadkach?? Dla jasnosci - mam dwa systemy i na obu jest to
samo. Malo tego z braku jakiegokolwiek racjonalnego wytlumaczenia
strzelilem format twardego dysku zainstalowalem na nowo Wingrozy i
dalej to samo. No coz... to bylo oczywiscie do przewidzenia :-) W
koncu takie objawy wskazuja na wine lezaca po stronie sprzetu. Dzisiaj
rano komputera nie uruchomilem. Zaczal wydawac dziwne dzwieki i juz
nic nie pomagalo. Nawet wyjecie wtyczki z kontaktu. Okazalo sie ze
padla mi jedna z dwoch kosci pamieci 256MB DDR (dobrze ze zostala
jeszcze jedna :-) ) Nawet sie ucieszylem bo pomyslalem ze to bylo
powodem (szwankowala az w koncu calkiem padla). Jednak dupa zbita!
Nadal jest to samo. Przychodzi mi tylko jedna mysl. Moze jest tak, ze
po zjaraniu sie zasilacza uszkodzily sie obie kosci pamieci? Jedna
wyzionela ducha juz calkowicie a druga niebawem podzieli los siasiadki
z banku obok? Hmmm..... Ktoz to wie? Jak by nie bylo to caly czas
dreczy mnie jedno i to samo pytanie. Dlaczego komp pada podczas
przegladarki i DC++ ?????

Czy jest tu ktos co moglby mi logicznie wytlumaczyc co jest zgrane?
A moze opisac problem w TVN'ie w programie Nie do wiary? :-))))

Heh! Az sam sie jeszcze dziwie ze humor mi dopisuje :-)

Pozdrawiam i czekam na sensowne odpowiedzi.