WD Caviar i Scan Disk.

Autor: neelix (aneelix_at_wp.pl)
Data: Mon 01 Mar 2004 - 15:38:40 MET

Kupiłem dodatkowy dysk Caviar WD2000JB + kontroler IDE (Mint). Pierwszy dysk
"120GB" ma 3 partycje (C,D,E), a drugi-2 (F=46GB i G=140GB). Występuje
problem tego typu, że przy każdym włączeniu jest informacja o możlwych złych
sektorach i sugerowany jest Scan Disk z analizą powierzchni. Na pierwszy
ogień brana jest partycja G (caviar). Nigdy nie brał się za F. Skanował
przez 18h. Zakończył w nocy, więc rano nie zobaczyłem wyników. Czasem bierze
się za partycję C ( z W98SE). Odłączyłem kontroler i podpiąłem dysk jako
slave bezpośrednio do płyty. To samo. Przywróciłem backup C z W98 z
ubiegłego roku, ale dalej to samo. Wypiąłem WD Caviar-skan nie wystąpił.
Podłączyłem stary dysk (4GB). Też jest dobrze. Podłączam Caviar-znowu to
samo. Czy to jest wina dysku ? Pamiętam, że były kłopoty z zapisem na nim.
Zrzuciłem kilka VHSów za pomocą VirtualDuba i ostatni odcinek(na ostatnich
40GB) zapisał się z błędami i nie dał się odtworzyć.
Kontroler to PCI IDE Ultra ATA/133 RAID o nazwie PCI-IDECMD0680R-2. Nie
jestem pewien czy wybrałem dobry sterownik: PCI_IO\Cmd0680\raid. Czy to ma
być raid ? W instrukcji nie napisali który. Nie chcę wyłączać Scan Diska
sztucznie. Pomóżcie.

neelix