dziwne dzwieki przy odtwarzaniu filmu DVD

Autor: BrunoJ (brunojj_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl)
Data: Thu 26 Feb 2004 - 15:15:04 MET

Witajcie,

Mam kolejny problemik do rozwiazania, temat w zasadzie
sie przewija w roznych postaciach, ale jakos nie znalazlem
konkretnej wskazowki dla siebie.
otoz podkusilo mnie i wsadzilem do kompa DVD (combo
konkretnie, ale to nie ma raczej nic do rzeczy). Z napedem
dostalem powerDVD, chyba XP 4.0, wersja pelna, byc moze
z ograniczeniem na dwa glosniki, ale dla mnie to bez znaczenia
bo tylko tyle mam ;). Instalacja bez problemu pod win2k, ale....
Odpalam film (jakis, chocby cos prostego jak "PSY"),
zaczyna sie odtwarzac, obraz ok,
a dzwiek..Dzwiek jest do d... ogolnie moge napisac ze slychac
poprawnie sciezke dzwiekowa, ale jakby z dodatkowym echem,
ok 0,5 sekundy pozniej i wyraznie ciszej. Czujecie - wchodzi
gostek i mowi: CZESC...czesc itp ;) Jesli scena jest bogatsza
to oczywiscie jedno drugiemu ostro przeszkadza i calosc przestaje
byc czytelna (slyszalna). Mimo wszystko to nie jest
IMO klasyczne czkanie gdy karta sie nie wyrabia, raczej
nieprawidlowe dekodowanie dzwieku.

puszczam to na:
p3 1GHz, p3b-f (najnowszy bios), 512RAM, matrox G200,
muzyka - Ensoniq soundscape Elite (ISA), win2k, DX8.1b.

Wszystkie inne rodzaje dzwieku dzialaja poprawnie - cd,
mp3, div'x (tutaj z roznymi kodekami z Nimo). odinstalowanie
Nimo nic nie zmiena (myslalem ze moze kodeki cos gryza..)
Drivery do dzwiekowki sa bardzo stare (ok 2000, pod NT
ze wskazaniem ze beda dzialac poprawnie w win2k). nowszych
po prostu nie ma :(
Moznaby w pierwszej chwili pomyslec ze nie wyrabia sie
dzwiek po ISA, ale jak wyzej - wszystkie inne rodzaje
dzwiekow chodza ok.
Bonus - odtwarzanie filmow DVD spod lunixa jest zupelnie
poprawne. Wiec ??

moje typy to:
1) po prostu karta ISA sie nie wyrabia i tyle - ale czemu gra
pod linuxem, i czemu tego typu problemy nie wychodza pod
divx'em np?

2) drivery do karty sa jakies nie teges, tutaj linux ma inne,
ale mimo wszystko czy nie powinno sie to objawic jakos w
innych zastosowaniach (mp3? divx?)

3) karta ma w parametrach 44.1kHz, a dzwiek z DVD jest 48kHz.
IMO kodeki/program powinny sobie z tym poradzic, ale moze nie?
Tyle ze to chyba nie objawialo by sie echem...

4) kodeki do DVD sa nie teges - czyli zbabolony powerDVD?
jakies kodeki sie gryza i dwa na raz dekoduja dzwiek dajac takie
efekty? ale jak to rozpoznac?
Ewentualnie programi nieprawidlowo zmienia dzwiek z 5.1 na 2glosniki,
robiac i zostawia jakies smieci...

5) dzwiek idzie dwoma drogami - po IDE i po audio?
Ale sciszanie audio w mixerze nic nie dalo. SPDIF nie uzywany.

5) inne? - tu licze na Wasze doswiadczenia i pomysly.

Podstawowe rzeczy juz po sprawdzalem (np DMA, wylaczenie innych
zrodel dzwieku w mixerze, wyprobowanie roznych opcji w powerDVD)

Prosze o rzeczowe komentarze

pozdrawiam
Bruno