kt133a + radeon = problemy

Autor: liet (lietkynesWYTNIJTO_at_op.pl)
Data: Thu 26 Feb 2004 - 12:51:00 MET

Witam
Dostalem wczoraj karte Radeon 9000 64MB 128bit tv-out jakis chinski klon.
Moj hardware:
Abit KT7A rev 1.3 (RAID wylaczony)
Duron 1GHz
2 x 256MB
Barakuda 4 40GB, wypalarka i dvd
SB Live 1024 player, modem
Zasilacz HuntKey 300W
Karta nie dziala.
Po wlozeniu za pierwszym razem komp odpalil wiatraki i nic sie nie dzialo:
nawet glosniczek milczal. Po krotkich ogledzinach okazalo sie, ze karta krzywo
siedzi w slocie, odkrecilem sledzia, wlozylem karte, siedzi ok i... piszczy:
dlugi, krotki krotki.
Obecnie mam Geforca 256 DDR Creative i dziala bez problemu.
Resetowalem Cmosa, wyciagnalem wszystko co zbedne z kompa - zostala tylko
mobo, proc ram i radeon - i nadal piszczy.
Mysle, ze wydajnosc pradawa zasilacza odpada, bo IMHO radeon potrzebuje mniej
pradu niz geforce - radeon chlodny, geforce po minucie pracy nagrzany, radeon
ma sam radiator a geforce jeszcze wiatraczek...
Sprawdzilem u kumpla karte, jego sprzet: plyta ECS na chipsecie SIS (jakas nie
najnowsza, ale obsluguje DDR i SDRAMy), najtansze ramy, zasilacz tez jakis
najtanszy, duron 1.3GHz i karta chodzi.

Mam najnowszego BIOSa, z 2002 roku :) nowszych do mojej plyty nie ma.
RAMy sa ok, bo chodza nawet na 150MHz przy CL2. plyta tez wyglada na sprawna,
nie mam zadnych problemow, radeon tez jest ok. I tu mam pytanie: o co chodzi?
Bede wdzieczny za odpowiedzi...
pozdawiam,
liet
ps. wymiana plyty raczej odpada ze wzgledu na brak kasy...