Re: pod3?czenie komputera do gniazda bez uziemienia

Autor: lukas (lukasm6.wyt_at_no.spamu.wp.pl)
Data: Thu 26 Feb 2004 - 11:09:28 MET

Thu, 26 Feb 2004 11:02:00 +0100, na pl.comp.pecet, ela napisał(a):

> Komputer będzie pracował na biurku - nie na posadzce, nigdzie nie będzie
> dostępu wody.
> Zamierzam podłączyć internet i nic więcej nie zmieniać (bo sie tym nie
> znam) - chce prowadzić tylko ksiegowość.
> Poradź, czy mogę jednak pracować na gniazdku bez bolca - jeśli i tak
> prawdziwego uziemienia nie uzyskam.
> Czy taka praca grozi czymś dla instalacji elektrycznej w domu?

rownie dobrze mozesz, kazde inne urzadzenie, ktore jest w domu (a wymaga
bolca) podpiac bez uziemnienia - przeciez lodowka, pralka - nic w niej nie
zmieniasz tylko czasami otwierasz/wlaczasz itp. Jednak jak napisal
przedmowca, w przypadku zwarcia sytuacja jest bardzo grozna, bo powoduje,
ze na obudowie moze pojawic sie faza i kogos delikatnie mowiac - pokopac

--
Pozdrawiam,
 lukas