Re: pod3?czenie komputera do gniazda bez uziemienia

Autor: lukas (lukasm6.wyt_at_no.spamu.wp.pl)
Data: Thu 26 Feb 2004 - 11:05:37 MET

Thu, 26 Feb 2004 10:56:07 +0500, na pl.comp.pecet, TK napisał(a):

> A jesli sie okaze, ze nie jest podlaczony, to co mozna zrobic? Nie znam
> sie za bardzo na elektryce, ale ostatnio jak zagladalem do gniazdka, to
> wydaje mi sie, ze bolec nie byl do niczego podlaczony (i nie wiem czy
> jest go do czego podlaczyc).
idziesz do sklepu elektrycznego (lub marketu), kupujesz jakas tania
neonowke (od neonu). Wracasz do domu, dotykasz neonowka bolca (pamietajac
by trzymac rowniez jej metalowy koniec) - jesli nie zaswieci to jest OK.
Pozniej wkladasz do jednej, albo drugiej dziurki - w zaleznosci ktora
zaswieci neonowke - tam jest faza. Trzymajac neonowke w dziurce z faza
dotykasz druga reka bolca - jezeli neonowka rozswietli sie jeszcze bardziej
niz bez dotykania bolca, tzn ze jest on dobrze podlaczony - w przeciwnym
wypadku musisz go podlaczyc.
Mam nadzieje, ze jest to chociaz troche zrozumiale, jesli masz problemy
napisz na priv (ale usun niepotrzebne rzeczy z mojego adresu (przed i po @)

--
Pozdrawiam,
 lukas