Re: monitor i przejezdzajacy tramwaj

Autor: Creapi (Creapi_at_tlen.pl)
Data: Wed 25 Feb 2004 - 14:59:42 MET

Witaj axell,

W Twoim liście datowanym 25 lutego 2004 (12:32:06) można przeczytać:

a> Poza problemami z usunięciem mory ( na moim
a> egzemplarzu) każdy przejazd tramwaju za oknem
a> powoduje że na normalnie bialy ekran robi sie się po
a> bokach zielonoszary na wszyskich monitorach te same
a> objawy.

Pole magnetyczne z motorów tramwaju. Są zasilane prądem stałym o dość wysokim napięciu więc pole ma spory zasięg. Jedynie ekranowanie (pomieszczenia lub monitora) może pomóc. I uziemić ekran pewnie trzeba będzie no ale to już najmniejszy problem.

Wiem o co chodzi. Kilkanaście lat temu na jakiejś imprezie postawiliśmy nówkę TV Sony 32' na kolumnie Eltron (jakiś turniej mortal Combat czy cóś miał być) i dziwiliśmy się jaki mamy piękny kolorowy obraz. Stracha miałem jak cholera bo ten TV kosztował górę pieniędzy. Nikt nie wiedział o co chodzi a jak impreza się skończyła i TV wrócił na miejsce (w gabinecie dyrektora) to wszystko wróciło do normy (no prawie ale trzeba się mocno przyjrzeć).

--
Pozdrowienia,
 Creapi