Nowa karta grafiki (nie do gier) ...

Autor: Zbyszek Pluta (zpluta_at_petex.com.pl)
Data: Tue 24 Feb 2004 - 21:26:28 MET

Używam od paru lat karty graficznej ATI Rage 128 Pro VIVO i jestem z niej
bardzo zadowolony. Mam do niej podłączony monitor iiYama 17" na trinitronie
poprzez kabel D-Sub/BNC. Kolory w porządku, ostrość jak trzeba.

Zamierzam w niedługim czasie wymienić płytę główną (to będzie coś pod P4 z
AGP 8x) i być może dojdzie też do wymiany grafiki, bo nie chcę aby była ona
spowalniaczem systemu. Od razu powiem, że nie szukam karty do gier bo nie
mam na nie ani czasu ani ochoty. Zajmuję się głównie grafiką, obróbką zdjęć,
skanowaniem, grafiką wektorową itp., oprócz tego potrzebna jest mi chyba w
miarę szybka karta do poprawnego wyświetlania obrazu z tunera TV. Miałem
kiedyś u siebie na chwilę Radeona 9000 Pro 64 MB DDR (Sapphire) ale obraz
jakiś nieostry - jak wróciłem do tego Rage'a to jakbym monitor wyczyścił.
Widziałem też w akcji parę GeForców i w wyższych
rozdzielczościach/odświeżaniach mnie też nie zachwyciły.

Generalnie szukam karty umiarkownie szybkiej ale przede wszystkim dającej
obraz dobrej jakości. No i za rozsądne pieniądze (nie za czterocyfrową
kwotę) ...

--
Zbigniew Pluta - zpluta_at_petex.com.pl
Czy może ktoś coś doradzić ?