Re: Trwałość AMD vs Intel

Autor: Pafnucy (c-b_at_o2.pl)
Data: Mon 23 Feb 2004 - 13:32:10 MET

"MAX" <gta100_at_wp.pl> wrote in news:c1cpse$482$1_at_news.onet.pl:

> Słuchajcie, niedawno gdzieś wyczytałem, że procki Athlon są w
> porownaniu z prockami Intela o wiele mniej trawałe z racji swojej
> budowy. Sprawa dotyczy oczywiście procków użytkowanych w optymalnych
> dla nich temperaturach oraz nie podkręcanych. Co o tym sądzicie?

Jeśli chodzi o wytrzymałość na uderzenia to rzeczywiście w Athlonie jest
dużo łatwiej uszkodzić jądro niz w P4. Jeśli jednak chodzi o wytrzymałość
długoterminową to słyszałem akurat zupełnie inne opinie. Podobno na
przykład P4 Northwood cierpiał na tak zwany syndrom SNDS, czyli syndrom
nagłej śmierci Northwooda. Pojawiał się on w przetaktowanych procesorach.
Tu jest na przykład informacja na ten temat:
http://www.enter.pl/techno/archiwum.asp?id=1649

--
Cezary "Pafnucy" Belka
Lepiej przezyc jeden dzien jak tygrys,