Partycje: Extended i ExtendedX

Autor: ra_v (ra_v_at_TO.NIE.interia.pl)
Data: Mon 23 Feb 2004 - 12:25:44 MET

Witam.
Partycjonowalem dysk WD120GB pod linuxem.

Partycje to (w kojelnosci):
1) Ext2 (/boot) 16MB
2) Fat32 (c:) - systemowa 9,5GB
3)Ext3 (/) - glowna linuxa
Rozszezona:
4) Linux swap (250MB)
5) Fat32 30GB
6)Fat32 30GB
7)Fat32 42GB

Pod Win98 starczy odpalic winampa i mam 100% uzycia procesora. (na
p.c.o.m.w9x pisali ze to pewnie wina UDMA, ale nie mam jak do tego dojsc).

Do tego PQMagic 8.0 przy wlaczaniu wywala mi takie cos:

PartitionMagic has found an extended partition that crosses the 1024
cylinder boundary and is not marked as an ExtendedX partition.
This condition can cause data corruption on this disk.

I teraz pytanie:
Dlaczego pod Windows jest taki pobor mocy CPU (pod linuxem nie) - czy to
wina UDMA?
I jeszcze: Co ode mnie chce PQMagic (znam angielski, wiec prosze nie
tlumaczyc) i czy pozwolenie mu na naprawe tego problemu niczego nie zepsuje
(mam duzo danych na dysku).

ra_v