Re: ECS K7VZA - nietypowy problem z wiatraczkiem

Autor: Arek Wołowicz (wolek_at_pf.pl)
Data: Mon 23 Feb 2004 - 08:08:50 MET

Witam.
Piotr Klimek na pl.comp.pecet napisał(a):

[ciach]

> Jak do tej pory podjalem nastepujace kroki:
>
> - reset BIOS.
> - proba odpalenia plyty jedynie z wsadzonym procesorem i kostka RAMu
> (podzespoly sa sprawne - pochodzily z innego sprzetu).
> - podlaczanie innych wiatrakow.
> - dlugie modlitwy :)

Miałem takową płytę i też mnie kiedyś tymi piskami i wyłączaniem się
zaskoczyła. Było to po flashowaniu biosa. Dopiero po pewnym czasie
wpadłem na to że to o wiatrak chodzi, miałem odłączony pomiar gdyż
wiatrak był na 5 V, więc i tak by nie działał.
Jeśli twój się kręci a płyta dalej piszczy to będzie problem, gdyż to
zabezpieczenie można wyłączyć w setupie, czyli po poprawnym uruchomieniu
komputera. Może podłącz wiatrak pod drugie gniazdko ? Są chyba dwa na
płycie. Sprawdź czy czasem też nie uszkodziłeś mechanicznie gniazdka od
wiatraka. W sumie pomylenie 12 V z masą powinno dać efekt odwrotnego
kręcenia się wiatraka. Ale nie wiem jak wtedy działa pomiar obrotów.

Pozdrawiam,
Wołek.

--
[ Arek Wołowicz | wolek_at_pf.pl | www.wolek.prv.pl   ]
[ Duron 1600 | ASRock K7S8X R3.01 | 256 MB DDR 333 ]