Aver Studio303 vs Leadtek TV2000 expert

Autor: PaPi (papi_at_gd.home.pl)
Data: Sun 22 Feb 2004 - 17:42:41 MET

Jestem nie do konca zadowolonym uzytkownikiem Avera 303, dlatego szukam
wciaz zastepstwa dla tego tunera. Od znajomego ze sklepu komputerowego
pozyczylem chwalonego na grupie Leadteka Winfast TV2000 expert. Po
pierwszych godzinach zachwytu nad Leadtekiem postanowilem zostawic w
komputerze Avera.
Z tego co zauwazylem przez dobe uzywania Ledteka :

+ Doskonale oprogramowanie dolaczone z karta (mozna dowolnie sortowac
programy, nadawac im nazwe, przelaczanie miedzy kanalami jest bardzo szybkie
(nie ma charakt. dla avera "pykniecia" przy przelaczaniu kanalow). Niestety
rowniez oprogramowanie nie jest idealne - kto wymyslil takie migajace
diodeczki ?, rowniez jak w averze nie mozna ustawic wyswietlania obrazu bez
ramek.
+ Kabel do podlaczenia karty dzwiekowej jest wewnatrz obudowy - to jeden
paletajacy sie kabel mniej.

Dlaczego nie zostawilem Leadteka :
- Fatalna jakosc dzwieku. Jest on przytlumiony, tak jakby karta probowala
uprzestrzenniac kazdy kanal. Niestety na zadnej wersji oprogramowania nie
udalo mi sie uslyszec prawidlowej separacji stereo - uzywalem sterownikow i
aplikacji z CD dolaczonego (czasem straaasznie szumi podczas przelaczanai
kanalow). Uzywalem rowniez najnowszych sterow i aplikacji (luty 2004).
Niestety rowniez na nich NIE bylo stereo (nie ma kompletnie roznicy w
slyszalnym dzwieku przy przelaczaniu stereo/mono/dual dla kanalow nadawanych
zarowno w A2 jak i w NICAMie na ktorych mam swietne stereo na Averze).
Dla mnie jakosc dzwieku jest po prostu dyskwalifikujaca ten produkt.
- Gorsza niz w Averze jakosc obrazu (brak ostrosci, calosc wygladala jak po
dziwnym blurze).

Niestety dalej nie znalazlem nastepcy dla w sumie kulawego produktu Avera
(podstawowy zarzut to brak stereo w A2 - na moim poprzednim TVCapture 98
mialem stereo dla kanalow nadawanych w A2).
BTW, pojawily sie karty umozlwijace odbior TV cyfrowej (chyba ?). Z czym sie
to jje i gdzie cos wiecej o tym poczytac ?

Pozdrawiam

PaPi

ps. teraz uzywam Avera z softem sciagnietym dla modelu 303P (sterowniki
oczywiscie dla modelu 303). IMHO lepsza aplikacja.