co przyspieszy komputer najtaniej?

Autor: adasiek (podolany_at_poczta.wp.pl)
Data: Sun 22 Feb 2004 - 12:39:17 MET

witam!

zestaw wyglada tak: abit bx6 2.0 + 64MB_at_100 + 128MB_at_100 + Celeron433 +
AbitATA66 /pci/ + HDD 4GB;

chcialbym go przyspieszyc; obecnie komputerek chodzi jako przegladarka
intenrnetu glownie, ale niedlugo bedzie potrzeba przetwarzania plikow w
fotoszopie - pliki na pewno nie jakies gigantyczne, ale tez nie wiem
dokladnie czy 10MB czy 50MB czy 150MB;

w pierwszej kolejnosci pomyslalem sobie o wstawieniu jakiegos dysku
7200rpm ktory bedzie chodzil na ATA66 - bo akurat takie mozliwosci sa;
czyli pewnie jakas barracuda ~30GB - oczywiscie rzadzi zasada ze im
taniej tym lepiej;

natomiast zastanawiam sie, co zrobic z reszta; obecnie komputer pracuje
oczywiscie SDR SDRAM i to sa dosyc tanie pamieci /chodzi mi o obieg
wtorny na allegro/; przejscie na pamieci DDR SDRAM i platforme AMD
bedzie dosyc kosztowne.......

mozliwosci sa mniej wiecej takie:

1) zostawic MOBO /przyjmuje coppermine podobno do 1GHz - tylko ze manual
mowi tylko o szynie 100 ?? / i wsadzic do niej mozliwie duzy procesor i
duzo pamieci; plyta ma cztery sloty i uwazam, ze optymalnie byloby
obsadzic kazdy 256MB; co do procesora do jaki PIII700/512kB;

2) wymienic MOBO na plyte pod stare durony - tzn. taka ktora na pewno
nie obsluzy nic z nowych procesorow i taka, ktora bedzie obslugiwac
pamieci SDR SDRAM; czyli zostalbym z jakims duronem ~1GHz + pamiec SDR
SDRAM;

3) wymienic MOBO na plyte obslugujaca tylko pamieci DDR i do tego
wsadzic jakis dosyc szybki procesorek typu duron/athlon/barton; tu
jeszcze nie mam pomyslu; -- to jest oczywiscie najdrozsze ze
wszystkiego, bo wiaze sie z przesiadka na dosyc drgoa pamiec DDR;

co byscie poradzili??

dodam tylko ze nie jestem maniakiem i naprawde nie interesuje mnie
nabywanie tego co jest obecnie najmocniejsze na rynku, bo to po prostu
nie ma sensu ;) zrodlem sprzetu bedzie na pewno allegro; gielda
komputerowa w warszawie zdecydowanie odpada;

pozdrawiam;
adas;