kontroler HDD na PCI a DVD/CD (normalne?) - dlugie

Autor: Zbyszek Pluta (zpluta_at_petex.com.pl)
Data: Sun 22 Feb 2004 - 08:07:46 MET

Witam ....

Dla tych co im sie nie chce czytac calego: od jakiegos czasu komputer nie
wstaje jak do kontrolera IDE na PCI mam zapiety CD/DVD. Nizej geneza
problemu :)))

Mam w komputerze dwa twarde dyski, DVD i nagrywarke. Zachcialo mi sie
dokupic jeszcze jeden dysk, wiec bez kupna dodatkowego kontrolera ani rusz.
Nabylem za nieduze pieniadze karte PCI o nazwie Silicon Image SiI 0680
Ultra-133 Medley ATA Raid Controller.Wlozylem, podpialem dysk i w porzadku.
Jakis czas potem padl mi naped DVD wiec wymienilem i stwierdzilem, ze moze
lepiej bedzie jak podepne go do drugiego, wolnego kanalu na tym dolozonym
kontrolerze. Dzialalo. Jakos mi umknal wtedy fakt, ze komputer troche dluzej
sie uruchamia (Win 2000) i przy tym pierwszym ekranie z niebieska
pokwadratowana linia postepu dluzej sie zatrzymuje. No i pare dni temu cos
tam instalowalem i komputerowi zachcialo sie zrobic restart. No to ja mu
restart i poszedlem chyba herbate zrobic. Wracam a komputer na tymze
wspomnianym ekranie z napisem "Windows 2000 Professional - oparty na
technologii NT" stoi i ani rusz. No i teraz sie zaczelo:
Ja mu reset z guzika - to samo.
Ja mu reset i Safe Mode - zatrzymuje sie jeszcze wczesniej.
Ja mi reset i Safe Mode with Networking - blue screen.
Mysle sobie ze sie winda totalnie polozyla. Boot z CD instalacyjnego i
naprawa instalacji - bez zmian.
No to reinstalacja - poszla ale sprzetu szuka godzinami, cos nie tak.
Otwieram skorupe, najpierw wyjmuje karte TV (bo ja dwa dni wczesniej
instalowalem i zaczalem ja podejrzewac) - bez mian.
Odpialem wszystko z kontrolera i poszlo.
Poskladalem winde do kupy ale kazda proba dolaczenia DVD do kontrolera na
PCI konczy sie wieszaniem przy uruchamianiu. Może DVD ? Mialem w szafie
starszy CD, zapialem - to samo. No to chyba kontroler - dostalem w sklepie
identyczny dla porownania. Podpinam - to samo.
W koncu wrocilem z tym moim DVD na stare miejsce czyli podstawowy kontroler
IDE z plyty - razem z moim podstawowym dyskiem i komputer dziala a nawet
szybko sie dosc uruchamia.

Ktos wie co tu jest grane ? DVD na kontrolerze chodzilo z 1,5 miesiaca a
teraz w ogole nie chce. Inny naped to samo. W opisie do kontrolera pisze że
mozna podpinac HDD, CD, DVD itp.

Pewnie jestem jeszcze winien konfigurację:
Celeron 1200, Epox EP-3PTA na i815, grafika ATI Rage 128 Fury Pro VIVO,
SB Live 1024, tuner AverTV Studio 303, sieciówka Surecom 10/100, kontroler
RAID,
HDD 80, 60, 80 GB, FDD, DVD, nagrywarka TEAC 24x, zasilacz 400W itp.
Windows 2000 ENG + SP4.

--
Zbigniew Pluta - zpluta_at_petex.com.pl