Re: Kopiowanie tablicy partycji

Autor: Michal Kawecki (kkwinto_at_o2.px)
Data: Sun 22 Feb 2004 - 01:46:19 MET

Użytkownik "Mirek" <mireklak_at_interia.pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Kilka dni temu szef polecił mi pilnie reanimować zabytkowy komputer
> (386) na dyskku którego są b. ważne dane.
> Mam dysk z 2 partycjami - 1: DOS - startuje bez problemu (20MB) i 2.
> Xenix SCO (80MB) - nie startuje: "Missing operating system" ale dysk
> jako taki jest sprawny, uszkodzona jest prwdopodobnie tablica
> partycji dla Xenixa. Są na tej partycji b. wazne dane i muszę je
> odzyskać a najlepiej reanimować dysk tak aby znów zaczął startować.
> Niestety linux nie potrafi tego "podmountowac".

Tu prawdopodobnie chodzi raczej o nadpisany loader SCO po instalacji
DOS-a. Tabeli partycji się nie tykaj, nawet jeśli bardzo cię korci ;-).
Doczytaj w dokumentacji, jak się odtwarza ten loader - nawet nie mam
pojęcia, co to jest... najbezpieczniej byłoby stworzyć dyskietkę
startową dla SCO, a do dysku się nie dotykać.

> Czy jeżeli zainstaluje DOS i Xenixa na innym identycznym dysku z
> identycznymi rozmiarami partycji to istnieje jakiś sposób aby
> skopiować na stary dysk jedynie tablice partycji dla Xenixa tak aby
> nie stracic danych? A może jest inny sposób - POMOCY !!!

Podstawowa zasada sapera: dysk przeznaczony do naprawy jest święty, nic
się na nim nie zapisuje. Zrób podobnie jak sugerujesz, tylko odwrotnie:
po instalacji Xenixa na nowym dysku (DOS tu niepotrzebny, utwórz tylko
jego partycję) skopiuj na niego partycję z SCO z dysku starego. Powinno
zadziałać. I będzie to zdecydowanie bezpieczniejsze niż kombinowanie
przy starym napędzie.

--
M.           [MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/