Re: pomocy!! Wirusy!

Autor: Piotr Turkowski (piotr_at_ust.tke.pl)
Data: Fri 20 Feb 2004 - 19:08:47 MET

Słonik wrote:
> Hmm tez nad tym myslalem, czy mozesz napisac jak wychodzi to w
> rzeczywistosci?? Np format worda itp jakas gra z pc bedzie chodzic ??

Czarować nie będę:

1. Word, Excel, PowerPoint -> OpenOffice. W 90% przypadków nie ma
różnicy, wręcz bardziej mi się OpenOffice (i cały Linux) podoba za
bardzo ładnie wygładzone czcionki. Można też np. dokumenty do PDFa
eksportować jednym kliknięciem :).

2. Filmy - (g)MPlayer i chodzi wszystko: asx, qt, avi, mpg, rm no
wszystko (pod resztkami windowsa mogę tylko mpg włączać :-/)

3. Muzyka - XMMS - wygląd jak Winamp, pasują na niego skórki z Winampa.
Polecam też mp3blaster (na konsolę). Jeśli widziałeś foobara dla
Windows, to mp3blaster ma jeszcze więcej pożytecznych funkcji i wręcz
nie widzę pracy bez niego.

4. Internet - mam wszystko flash, java i co sobie jeszcze wymyślisz :)

P2P - uzywam DCGUI-qt (DC++ z tym że mogę np dzięki niemu szukać na
wszystkich hubach - 8801 bez konieczności łączenia się z nimi, mogę też
ściągać do jednego pliku od kilku gości na raz)
- pyslsk (SoulSeek, dokładnie to samo, też bardziej funkcjonalny)
- jest jeszcze torrent, ale z innych cudów nie korzystam

Komunikatory
- Kadu - gadu-Gadu
- GNU Gadu 2 - Tlen + GG + Jabber
- Tleenx2 - GG + Tlen, ale jakiś toporny dla mnie :-/
- Licq - ICQ
- Gaim - MSN
// i pewnie wiele innych, ja używam Kadu i GNU Gadu 2 (Kadu bardziej
funkcjonalny, a GG2 ma Tlen

5. Gry: Quake III, NeverWinter Nights, American Army, Unreal i dużo
innych gierek chodzi bez konieczności głębszej zabawy z nimi (wystarczy
dociagnac plik 4MB i potem instalowac gre przez ten plik).

Gry instalowane w ten sposób lepiej chodzą pod Linuksem niż pod
Windowsem używając tego samego sprzętu. Poczytaj np. wymagania dla
American Army.

Natomiast dzięki wine i winex możesz odpalać gry, które wymagają DirectX
7, albo i 8 nawet. Np Morrowinda widziałem. Ja sam gram w Starcrafta i
Heroesa 3 :) Więcej o tym: gry.linux.pl

Jak się zdecydujesz, to mogę Ci pomóc z filmami i P2P. Po długich a
ciężkich napisałem instrukcję jak się to robi. Dla potomnych ;-)

--
Pozdrawiam,	Piotr Turkowski
http://www.elfiaknieja.tk/