Re: jaka roznica pomiedzy tymi chipsetami?

Autor: Paweł Starzyński (pawel_at_NOSPAMstarzynski.com)
Data: Thu 19 Feb 2004 - 14:37:38 MET

Użytkownik Peri napisał:

> jaka jest roznica pomiedzy ponizszymi? ogladam plyty epoxa i nie wiem jakie sa
> roznice:
>
> nVidia nForce2 SPP, nVidia nForce2 SPP+MCP, nVidia nForce2 400,
> nVidia nForce2 Ultra 400.

nVidia nForce2 SPP (System Platform Processor) to klasyczny mostek
północny z układek w wersji 2 (FSB do 333Mhz, AGP8x, DualDDR do 333Mhz).
nVidia 400 to uproszczony Ultra - FSB do 400Mhz bez DualDDR, a Ultra 400
- DuallDDR 400Mhz. MCP (mostek południowy) to zintegrowany układ
dźwiękowy i komunikacyjny (Media and Communications Processor) - m.in.
do 6 portów USB w wersji 2.0, kontrolery ATA133, zintegrowana k.
sieciowa 10/100, zintegrowany układ dźwiękowy AC'97. MCP-T - wszystko
jak z MCP + 3x FireWire + 3Com DualNET Ethernet 10/100 + dźwięk surround
5.1. Jest jeszcze nForce2 IGP (Integrated Graphics Processor) z
zintegrowanym układem graficznym (GeForce4 MX).

Pewnie coś pogmatwałem - poprawcie ;)

PS: Więcej na http://www.nvidia.com/

--
cl0