"pionowy" radiator

Autor: Tomasz Pyra (hellfire_at_sedez.iq.pl)
Data: Tue 17 Feb 2004 - 18:04:00 MET

Zeby wyjasnic o czym mowie:
Mam obudowe midi tower - w tej konfiguracji mocowanie radiatora do
socket A zorientowane jest w taki sposob, ze "lapki" wychodzace z
socketu zamontowane sa u gory i na dole socketu.

Wszystkie radiatory jakie ogladam po zamontowaniu maja tak ulozone
blaszki radiatora, ze wydmuch jest w linii "przod-tyl" komputera.
Czyli blaszki ulozone sa pod katem 90 stopni do osi mocowania.
Czyli w jedna strone dmucha mi w strone tylu obudowy, a w druga w
strone przodu.

Znacznie lepiej dla mnie byloby, gdyby radiator mial wydmuch w
kierunku "gora-dol". Czyli w jedna strone dmuchal by w zasilacz, a w
druga na dol (na mostek i tranzystory

Plyta skonstruowana jest tak ze w takiej orientacji mogl bym pasywnie
chlodzic mostek, a i tanzystory ustawione glownie ponizej procesora
byly by chlodniejsze

Nad socketem (akies 1-2cm) mam zasysajacy wentylator zasilacza, ktory
w tej chwili zasysa boczna blaszke radiatora, a mogl by dobrze pomagac
w odprowadzaniu ciepla z calego radiatora procesorowego.

Jakie radiatory maja "wydech" przekrecony o 90 stopni?

Wiem ze sa take z wydechem rownomiernie po calem obwodzie radiatora,
ale zazwyczaj sa drogie. Moze sa jakies tansze przekrecone o 90
stopni? :)

Ewentualnie taki ktory mozna by jakos latwo obrocic. W moim musial bym
wyrwac 2 srodkowe blaszki radiatora i splanowac jeden brzeg - chyba po
odjeciu zyskow i strat takiej operacji wyszedl bym na 0 :)