POOOOMOCY - problem z EPOXem 8RDA3+ (nForce2 Ultra400) i grafiką 3D

Autor: Lx (pcfixer.poczta.onet.pl_at_man.lodz.pl)
Data: Sun 15 Feb 2004 - 16:26:04 MET

Mam ogromny problem :( Mianowicie praktycznie nie działa mi grafika 3D. Po
zmianie płyty głównej, procka i pamięci mam taki problem. Miałem nadzieję,
że zastąpienie już leciwego Abita BE6-2 ver. 2.0 opartego na BXie z
Celeronem600_at_810 (9x90) i z 512 MB SDRAM na EPOXa 8RDA3+ (na nForce2
Ultra400) z prockiem AMD Duron 1600 i 512 MB DDR (firmy Twinmos) da mi jakiś
tam przyrost szybkości w grafice 3d. Ale niestety niemal w każdej grze,
łącznie z benchmarkami typu 3D Mark 2001SE mam problemy z texturami a
szybkość działania jest na poziomie 5-10 fps :(((( Posiadam grafe GF2 MX z
32 MB (jest to pierwotna wersja tej karty, a nie GF2MX400). Sprawdzałem też
na GF4MX400, która pracuje na AGP8x i jest to samo. Karty są napewno
sprawne, bo sprawdzane były na innym kompie, nawet kilku kompach... Dodam
jeszcze, że został zmieniony także zasilacz na 400W Codegen (szczerze
powiedziawszy jest do dupy, napięcia za stabilne nie są). Z grafą próbowałem
już wszelkich możliwych driverów począwszy chyba od jakiś 20.xx po
najnowsze. Obecnie mam WinXP Professional zaistalowany z SP1a. Procek jest
podkręcony na 2GHz (12x166), ale podkręcenie nie wpływa na mój problem
(sprawdzałem wszystko nawet z niedotaktowayn prockiem i nic :((( ) Bardzo
proooosze o pomoc, bo nie wiem już co robić. Chyba pójdę oddać tą płytę
główną do serwisu... a jest taka fajna. Na koniec powiem, że obie karty
(GF2MX i GF4MX400) są normalnie wykrywane, a instalacja sterów nie sprawia
problemów - wszystko wydaje się być OK. Z góry dziękuje za wszelką pomoc i
pozdrawiam

PS Przeinstalowanie sterowników do chipsetu też nic nie dało :( Miałem
wersje 3.13 (najnowsze) i 2.45 (od nich zaczyna się osbsługa nForce2
Ultra400). Chciałbym jeszcze dodać, że grafa w 2D chodzi wyśmienicie (nawet
w grach). Niestety 3D nadal się mocno kaszani i często (niemal zawsze) komp
się wiesza. Próbowałem podnosić napięce na szynie AGP i też to nic nie dało.
Już mi się możliwości kończą :(