Super Dziwna Sprawa

Autor: Maciej (maciejm_at_-cut-canpol.pl)
Data: Sun 15 Feb 2004 - 00:36:51 MET

Posłuchajcie tej historii,
specyfikacji sprzętu niestety nie pamiętam zbyt dobrze za co z góry
przepraszam. Wiem że jest to jakiś mega wypasiony komp, jedna z najnowszych
płyt asusa, intel pentium IV ponad 3 giga, 512 ramu, radeon 9600 czy 9700
itp itd.
wszystkie czesci (nie wiem tylko jak z zasilaczem) sa dobrych firm.
dziewczyna smigała na tym kompie przez dwa miechy bez problemu i nagle komp
jej zgasł (zawiesił się i zamarł z czarnym ekranem na monitorze).
dziewczyna włączyła go i czarny ekran ponownie, komp bzyczy ale zero
obrazu, czarny ekran a monitor wyswietla komunikat : cos tam cos tam twoj
radeon jest niepodłączony do prądu.
dziewczyna wyłączyła kompa, poczekała z 15 minut i włączyła.
komp się włączył ale w windowsie na ekranie jakieś dziwne niebieskie czy
zielone pionowe paski.
myśle sobie radeon padł.
dziewczyna przywiozła do mnie kompa. wyjmuje radka i wsadzam do kompa
mojego. odpalam kompa i ? i wszystko pięknia, działa bez zarzutów.
wsadzam go spowrotem do jej kompa i nadal kicha, w ogóle nie wstaje, czarny
ekran a do tego nie wiadomo dlaczego stacja dyskietek co 5 sekund wydaje
dziwne dzwięki jakby szukała dyskietki.... dziwne..
wyjmuje jej radka i wsadzam mojego radka do jej kompa (maya 9000pro), komp
się włącza i wchodzi do windy. wszystko elegancko. wyłączam kompa i wsadzam
jej radka ponownie. włączam kompa i ? elegancko. winda wchodzi, żadnych
zgrzytów, obraz elegancki. pomyślałem że problem rozwiązany. restartuje
sprzęt i ? znowu czarny ekran i mielenie stacji fdd co kilka sekund hmm...
jeszcze kilka razy wymieniałem radki co dawało taki efekt że mogłem na jej
radku raz włączyć kompa a po restarcie już się nie włączał. jej radek na
moim sprzęcie działa bez zarzutu.
wkońcu zresetowałem jej cmosa bo już nie wiedziałem co to możę być i ? jej
radek zaczął działać nawet po restartach ufff... no to z głowy.
dziewczyna wiezie sprzęt do domu, czekam na nią na gadu gadu aż sie odezwie
ale co? dostaje telefon że znowu ma czarny ekran a na nim informacja że
radek jest nie podpięty do prądu.....
czy ktoś się spotkał z czymś takim i jest w stanie powiedzieć o co chodzi ?
czy to płyta poprostu padła czy co ?
prosze tylko o jakieś fachowe odpowiedzi bo sam nie jestem jakimś laikiem i
odpowiedzi w stylu "pewnie płyta albo zasilacz" są dla mnie stratą czasu.
z góry dzięki za poświęcony czas i za ewentualną pomoc.

maciek