Re: komputer sam się wyłącza

Autor: Net (netsec_at_o2.pl)
Data: Fri 13 Feb 2004 - 17:24:23 MET

Użytkownik "Yaro" <ptica27_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> teraz chodzi sobie od paru godzin i tylko internet jest uruchomiony
czyli
> procesor nie jest specjalnie obciążony a już słyszę że wentylator chodzi
> wyraźnie głośniej i oprócz tego MBM pokazuje temperaturę gniazda 70 a na
> diodzie 59. chyba trochę dużo...

Pasta termoprzewodząca jest zła lub za grubo nałożona, może cooler
niewłaściwie przylega do rdzenia procesora.
Być może ten cooler jest za słaby. Mam Bartona 2.6 i używam z powodzeniem
Spire WhisperRock IV SPA04B4 ~45 PLN, super cichy 21 dBA. Jeśli chcesz
maksymalnie wykorzystać możliwości odprowadzania ciepła, to zamiast
oryginalnej pasty silikonowej warto zastosować pastę termoprzewodzącą na
bazie srebra np. Arctic Silver 5
http://www.arcticsilver.com/as5.htm ~29 PLN. Cooler i rdzeń procka oczyść
z pozostałości starej pasty 95% spirytem (wiem serce boli). Po
zastosowaniu tej pasty, temperatura procesora bez obciążenia spadła u mnie
z ~48 stopni na ~38(Cooler WhisperRock IV). W stresie (test CPU toast) nie
przekroczyła 58 stopni.
Efekt dodatkowy, jest cicho. Cooler WhisperRock IV pracuje tylko na ~2200
rpm.

--
Net