Re: czy są jeszcze CDR - ciemnoniebieskie

Autor: peterphk (peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl)
Data: Thu 12 Feb 2004 - 20:36:28 MET

> Jakie płytki CDR ciemnoniebieskie są jeszcze teraz do kupienia.
> Widzę w sklepach tylko bladozielone lub bladoniebieskie. Ale nie bardzo im
> ufam bo miałem problem z odczytem takej płytki nagranej 4 lata temu na
mojej
> nagrywarce (kultowy TEAC W512EB).
> Mam parę płytek kupionych 8 lat temu - ciemnozielony Philips. Czytają się
do
> dziś na byle jakim CD a te nowe po paru latach już nie bardzo.
> Czy takie ciemnozielone są jeszcze do kupienia?
> Może tu nie chodzi o kolor płytek a szybkość nagrywania, która była 8 lat
> [...]

W duzej czesci chodzi o szybkosc nagrywania bo ta ma tutaj decydujace
znaczenie jesli chodzi o trwalosc zapisu ... jezeli chcesz zeby plyta dala
sie odczytac za n-lat to nigdy nie przekraczaj 16x ...
Jesli chodzi o niebieskie CD to jeszcze do pewnego czasu mozna bylo kupic
Verbatim'y Crystal, ale z tego co wiem to w chwili obecnej maja one raczej
"wyblakly" kolor ... nie sa tanie, ale jezeli cenisz trwalosc warto
zainwestowac pare groszy. Ze sprawdzonych marek to jeszcze EMTEC i Dysan ...