Re: SATA czy ATA oto jest pytanie! (moje pytanie)

Autor: Mikolaj Tutak (mtutak[at)
Data: Thu 12 Feb 2004 - 10:43:27 MET

> Mogę się z Tobą zgodzić, ale ja bym to sformułował inaczej:
> Żaden dysk nie pociągnie tyle, oprócz IBMa, i to z 2 MB buforem.
> Mówimy oczywiście o dysku 40 GB z serii Vancouver.
> Pomiar HD Tach i SiSoft Sandra 2003. Oba pokazaly mniej więcej to
> samo! Procesor P4 2 GHz. Coś jeszcze?

Bzdurki pleciesz kolego! Najszybsze dyski (S)ATA obecnie dostepne na rynku
wyciagaja okolo 65MB/s przy odczycie poczatkowych obszarow dysku (~45MB/s
srednio). Wielkosc bufora ni jak nie wplywa na ta szybkosc. Wspomniany IBM
ma wyniki na poziomie - odczyt: ~40MB, zapis ~25MB. NO chyba ze podajesz
przepustowosc interfejsu ATA to wtedy faktycznie moze wyjsc 65MB/s tyle, ze
przepustowosc tan nijak ma sie do wydajnosci dysku.

--
pozdrawiam
      Mikolaj