Re: za szybkie obroty wiatraka na procku?

Autor: MrJiNks (mrjinks_at_blabla.pl)
Data: Thu 12 Feb 2004 - 10:07:19 MET

Dnia 2004-02-12 08:36, pewien ludź o nazwie MAX wydusił z siebie :

> Słuchajcie czy za szybkie obroty wiatraka na procku mogą być przyczyną
> zgłaszania błędu przez Hardwar Monitor w Biosie. Temperatury wszystkie są OK
> (procek nie kręcony), napięcia również w normie. Wiatrak nominalnie powinien
> mieć obroty 2200 +-10% a ma powyżej 2500. Szukam przyczyny, może to nie ta
> droga? Proszę o jakieś sugestie. A mam wentyl w obudowie ale nie podłączony
> do chasisfana na płycie tylko do zwykłego zasilania. Płyta AsusA7V600-X a na
> niej Bartek2500+. Zgłoszenie pojawia się tylko po dłuższym czasie
> [...]

Witam!
Nie zwracaj za bardzo uwagi na obroty podawane przez płyte główną, a
także temperatury(czujniki zazwyczaj nie są dokładne). Dodatkowo,
niektóre płyty główne niewykrywają obrotów wentylatora poniżej 2000rpm,
zazwyczaj w takich wypadkach pomoże wymiana biosu na nowszy.

Pozdrawiam
MrJiNks

--
"Nie ma złego tytoniu, tak jak nie ma brzydkich kobiet." (Albert Einstein)