Re: SATA czy ATA oto jest pytanie! (moje pytanie)

Autor: Pamir (Pamir_kr_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 11 Feb 2004 - 13:29:20 MET

Użytkownik "Mariusz" <NOSPAM_mk_at_popnet.pl> napisał w wiadomości

> IBMy pociagną nawet 89 MB/s także ATA100 to optimum.

Chyba w raidzie, bo nie spotkalem sie jeszcze z takim dyskiem, ktory mialby
taki transfer(oczywiscie mowimy o dyskach ATA lub SATA). Nawet Raptory
10000RMP nie sa tak szybkie. A co to tego optimum to chyba aktulanie w
sprzedarzy nie ma dyskow ponizej ATA100 wiec tutaj nie widze zadnego
problemu.

> SATA nic nie wnosi, poza cienką tasiemką, wyższą ceną i

Z tym ze nie ma wielu "+" jesli posiadasz dysk SATA to sie zgodze, ale jak
ktos kupuje nowy komputer to warto dolozyc te pare zlotych tym bardziej ze
kontroler SATA jest juz wbudowany w plyte. Poza tym latwiej bedzie go
pozniej sprzedac, a i dobry obieg powietrza w obudowe przy dzisiejszych
kopmuterach jest raczej pozadany.

problemami z
> instalacją linuxa itp.

Zadnych problemow nie mam i nie mialem, a zainstalowalem juz 3 rozne
dystrybucje linuxa na tym dysku. Oczywiscie wazne jest zeby to byly w miare
nowe distro, a nie jaki stary red hat 6.x. Poprstu dyski sata sa wykrywane
jako urzadzenia /dev/hde , a nie /dev/hda i z tej niewiedzy wynika wiekszosc
problemow.

Pozdrawiam
Pamir