Re: temperatura dysków?

Autor: Net (netsec_at_o2.pl)
Data: Wed 11 Feb 2004 - 09:43:53 MET

Użytkownik "seb666" <mail_at_sig.pl> napisał w wiadomości
> mam 2 twardziele identyczne 7200rpm ata 133 samsungi po 80gb kazdy jeden w
> kieszeni drugi w srodku kompa temperatura tego w srodku wynosi zawsze w
> granicach 16-20 stopni w zaleznosci od aktywnosci a temperatura tego w
> kieszeni permanentne 25stopni czy to za duzo czy akurat?

Temperatura jak najbardziej prawidłowa. Dla dysków Barracuda Seagate
określił maksymalną temperaturę na 60 stopni. Zazwyczaj temperatura dysków
jest większa ~30/40 stopni, ale może mierzyłeś akurat w momencie kiedy dyski
był w spoczynku. Dobrze jest kiedy maksymalna temperatura przy ciągłej pracy
(operacje na plikach) nie przekracza ~40 stopni, zdecydowanie poprawi to
żywotność dysku. Najlepiej jest mierzyć temperaturę dysku w czasie operacji
kopiowania dużych plików, pomiędzy partycjami jednego dysku. Ilość
wydzielonego ciepła zazwyczaj jest największa, stąd łatwo jest będzie
określić jaką maksymalną temperaturę osiągają Twoje dyski. Polecam
Motherboard Monitor http://mbm.livewiredev.com

umożliwia stałe monitorowanie temperatury dysków, procesora i innych
parametrów komputera.

Net