Re: Zas. Enlight i wymiana wentylatora

Autor: Wojciech Skrzypinski (usun.skrzyp_at_hot.pl)
Data: Tue 10 Feb 2004 - 23:58:03 MET

"benek" <benek.benek@[wirtualnapolska].pl> wrote in
news:c0bfkh$jau$1_at_mamut.aster.pl:

/ciach.../

> a jaki model to juz mamy zgadywac :-P

Tak jak wspominalem, nie moge w tej chwili zajrzec :-)

> - Sirtec HPC-250-xxx
> - Enhance ATX-1125BT

Za kilka dni bede wiedzial...

> w 1 wentylator (kable) lutowany do PCB zasilacza (trzeba ciac albo
> odlutowac), w 2 wentylator na 2-PINowej wtyczce i w tym modelu masz
> najprawdopodobniej bardzo dobry wentylator firmy ADDA (bardzo dobre
> lozysko ciche mimo ze kulkowe)

Dzieki za tak dokladny opis.

Nieznosny halas mojego komputera to nakladajace sie szumy zasilacza i
psujacego sie intelowskiego wiatraczka. Nie wykluczam wiec, ze Enlight
zachowuje sie calkiem OK (na poczatku byl przeciez cichy jak mucha), a
Intel jest przyczyna calego zamieszania (w 1. kolejnosci zajme sie nim).

> ja w tym 2 odlaczylem wentyl od gniazdka na PCB zasilacza i
> podlaczylem do gniazda na plycie glownej poprzez
> przedluzacz/przejsciowke z wlutowana dioda Zenera (zaporowo) chyba
> 5,6V (nie chce mi sie sprawdzac) wiec wentyl jest zasilany napieciem w
> okolicach 6V nie jest to rewelacja ale jest o wiele ciszej niz bylo a
> kompa z tym zasilaczem uzywam tylko w dzien wiec takie spowolnienie
> wystarcza :-P

Niezla kombinacja, wazne ze dziala :-)

> PS i wycialem grilla - to wytloczenie zaslaniajace wentylator

Co do Enlighta - odnosze wlasnie wrazenie, ze to podmuch powietrza o te
zeberka jest najglosniejszy...

Pozdrawiam,
Wojtek