tasmy do dyskow - pytanie

Autor: łukasik... :-/ (my.email_at_wp.pl)
Data: Tue 10 Feb 2004 - 13:39:42 MET

witam ponownie.
moze pytanie banalne jednak niewatpliwie z anatomii komputerow ;) a w
dodatku ostatnio zaczelo mnie zastanawiac...
czy istnieja rozne tasmy do dyskow IDE? wczoraj wymienilem jedna - laczaca
plyte z moimi dyskami (Master-Seagate Barracuda V ATA100/7200; Slave-
Seagate ATA100/5400) i od tego momentu wszystko zaczelo dzialac fatalnie
wolno...
przyklady:
1. dzwiek odtwarzany przy starcie systemu (Win XP) strasznie sie tnie -
wczesniej tego nie bylo
2. wszelkie programy odpalaja sie duzo wolniej (Outlook czy Explorer
potrafia startowac 10-15 sekund!!)
3. nawet filmy odtwarzane z dysku zacinaja sie na 2-3 sekundy.
to tylko kilka przykladow. w zwiazku z czym mam pytanie co jest temu winne??
czyzby wina tasmy?? jesli tak to na co zwrocic uwage przy zakupie nowej??
z gory dzieki za odpowiedzi.
pozdrawiam