Re: Pentium 4 - zegar

Autor: Kolu (koluWYTNIJ_at_TOwp.pl)
Data: Mon 09 Feb 2004 - 13:34:02 MET

JorMunGanDur wrote:
> User_____<'azbest'>
> E-Mail___<adamzz5_at_poczta.onet.pl>
> MessageID<news:c07ek3$bc4$1_at_atlantis.news.tpi.pl>

> Stuk puk, to nie AMD. Jeśli masz pamięci DDR400 to nie ma innej drogi ku
> podkręceniu proca jak zmiana dzielnika, chyba że twoje pamięci wytrzymują
> taktowanie 250Mhz.

Hej,

Ja też właśnie zstanawiam się nad doborem odp. pamięci do PIV 2,4,
ewentulanie do PIV 2,8.
Niestety z testów wynika, np. tego:
http://twojepc.pl/artykuly.php?id=geil_twinmos_4000_4200 ze zastosowanie
trybu synchronicznego taktowania magistrali i pamięci nie przynosi
spodziewanego wzrostu wydajności. Dlatego od tej pory zastanawial sie bede
nad modulami 3200, ewentualnie 3500. Trzeba wziasc ten dylemat po prostu na
zdrowy rozsądek. Wiecej pozytku przyniesie kupienie CPU o wyzszym zegarze
niz pakowanie kroci w pamiec typu PC3700 i wyzej. Ale to moje zdanie i moze
ktos go nie podzilic, ale chlodna kalkucja (bez emocji) mowi sama za siebie.
W powyzszym linku zwroccie uwage na minimalne roznice pomiedzy FSB 250 1:1 i
FSB 250 5:4. Jedyne w Sandrze w benchmarku pamieci wzrost wydajności między
250/200, a 250/250 mniej wiecej jest taki jak przyrost z 200/200 do 250/200
Najlepiej problem oddają wnioski autora recenzji po częsci drugiej testów:
"Podkręcenie standardowo taktowanego procesora P4 2,4GHz daje ogromy wzrost
wydajności. Nie podkręcenie takiego procesora to grzech. By oddać pełnię
jego mocy najlepiej użyć pamięci taktowanych synchronicznie z szyną FSB w
pełnym zakresie częstotliwości. Oczywiście użycie trybu asynchronicznego nie
grozi paraliżem. Wręcz przeciwnie. Spadek wydajności jest raczej mały.
Nadzieje były znacznie większe."
Więc jesli dla kogos (np. dla mnie) kilka klatek/s wiecej (i to tylko w
aplikacjach uzywajacych w duzej mierze podsystemu pamieci) nie stanowi
znaczacej roznicy - nie ma co przeplacac.

Pozdr.,
Kolu