Re: Pentium 4 - zegar

Autor: axial (axial_at_poczta.onet_kropka_pl)
Data: Mon 09 Feb 2004 - 08:03:46 MET

Użytkownik "azbest" <adamzz5_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> wiesz, zamierzam przeznaczyc 1k PLNow na pamieci 1 GB.
> Moge przekroczyc troszke, no ale jakie modele Ty polecasz ? Jakies
> sprawdzone ? Pewne ?
> $M$ ponizej, pisze ze HyperX'y nie nadaja sie. Boze, 1 GB HyperX'ow
kosztuje
> 1300-1400. Jeszcze lepsze wziasc...?
> Przypomne tylko, ze docelowo chcialbym miec P4 2,6 @ 3.0 lub wiecej :)

Moja propozycja brzmi:
1) idź do sklepu gdzie będziesz kupował RAM+MB+Procek
2) znajdź dyskretnie faceta z serwisu
3) pogadaj o co Ci chodzi
4) zaproponuj mu 200-300zł za dobranie pamięci z tych niemarkowych
    wraz z płytą główną i procesorem.
5) zanim odbierzesz taki zestaw, powiedz że życzysz sobie przetestowanie
programem memtest
6) masz dobrany zestaw za małe pieniądze...

Z doświadczenia wiem, że jak później coś będzie działało nie tak jak trzeba,
to zawsze ten człowiek jest skłonny Ci pomóc :)
a pamięci nie wykazują błędów przez pierwszy tydzień, to będą działały
dłużej niż płyta główna wraz z procesorem, a taki zestaw i tak
za 2-3 lata będziesz wymieniał....

Dobranie takich pamięci to kilka dni testów, więc na gościa za
bardzo nie naciskaj z terminem :-)

ax
choć zawsze możesz kupić 2x512MB GEIL-a 533...
ale ich wydajność nie da Ci tyle co zainwestowanie w szybszy procesor...