Re: plyta BXcel - jaki procek maxymalnie?

Autor: Speedy (speedy_at_2a.pl)
Data: Sun 08 Feb 2004 - 17:55:42 MET

Hej

Użytkownik <harti74_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> witam..
> wiem, ze to niezly szajs ta plyta.. wolna i w ogole.. komputer byl
dotychczas
> uzywany w celach biurowych, a chcialbym zmienic procek tak zeby chociaz
divixy
> dobrze chodzily..

Przypuszczam że pŁyta którą nazywasz BXcel to w rzeczywistości PcChips M726
lub pokrewny (na nich był taki ogromny napis BXCel :) ) na niezbyt udanym
chipsecie ALi 1621. Polecam nieodmiennie najlepszą chyba stronkę o
PcChipsach: PcChips Lottery
http://www.stud.fernuni-hagen.de/q3998142/pcchips/ moze w oparciu o nią
sobie zidentyfikujesz to co masz. Na tamtejszym forum padło kiedys to
pytanie, najszybsze procesory jakie na tym ludzie puszczali to były o ile
pamietam 600 czy 800 MHz.
Myśle ze Twoj problem być może nie w procku leży (zakładam że kodeki Divx,
odtwarzacz itp. masz wgrane i ustawione OK), pare lat temu mialem taką plytę
(obecnie ma ją moja mama) i Divxy generalnie chodziły bez problemu, a mialem
w tym Celerona 450, 96 lub 128 RAM (nie pamietam) i grafikę 16MB Voodoo
Banshee. Zobacz czy nie poprawi ci sytuacji wgranie najnowszych driverów do
chipsetu ALi. I jeszcze mi sie przypomnialo z tamtego forum, że tam ludzie
raczej nie polecali kart Nvidii do płyt PcChipsa, sam to przerobiłem na 32MB
Rivie TNT, a radzili by najlepiej używac karty ATI (u mnie przejscie na ATI
Rage 128GL Pro+, tak samo 32 MB jak tamta Riva radykalnie poprawiło
dzialanie systemu).

--
Pozdrovionka dla wszystkich męczenników PcChipsa
Speedy