Ciekawostka - monitor i mysz

Autor: Speedy (speedy_at_2a.pl)
Data: Sat 07 Feb 2004 - 02:26:27 MET

Hej
Co mają ze sobą wspólnego monitor i mysz?
Stwierdzilem dzis dosyc dziwne zjawisko związane z trybem oszczedzania
energii. Monitor to CTX 700, kupilem go pare miesiecy temu, bardzo jestem
zadowolony (poprzedni był 15" Daytek, słuzyl mi ze 6 lat ale no już mocno
był nieostry i ciemnawy wiec jak kupilem tego CTX-a to poprawa obrazu była
dla mnie ogromna). Jeden tylko problem, CTX nie chce sie wyłączac po
ustawionym czasie nieużywania, tzn. włacza sie wygaszacz ekranu, owszem, ale
mimo wybrania tej opcji "wyłącz monitor po xx minutach" monitor pozostaje
włączony. Nie jest to wielka dolegliwosc, po prostu jak ide spac to sobie
wyłączam go przyciskiem (komp chodzi u mnie prawie non stop) tak ze w sumie
myslalem ze nie warto tego reklamować.
Mam mysz radiową A4Tech RFSW-25. Akurat dzisiaj w nocy wyczerpaly sie jej
baterie i akurat nie mialem żadnych na wymianę. Podpiąlem wiec tymczasowo
jakąs taką zwyczajną myszkę mediatech (z przewodem), taką za 5 zł. I co sie
okazuje, monitor wyłączył sie prawidlowo po ustalonym czasie!
Z czego to wlasciwie wynika? Gdyby ta radiowa myszka "wymuszała" czuwanie
wysyłając jakies swoje sygnały, to przecież i wygaszacz ekranu by sie nie
właczał, no nie?

--
Pozdrovionka
Speedy