Re: Koputer, COMy i SDI

Autor: Darecki (nomail_at_nospam.pl)
Data: Fri 06 Feb 2004 - 14:42:18 MET

Użytkownik "Jacek Ł." <jdlolokWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl> napisał:

> Ostatnio spotkałem sie z ciekawym problemem. Do kompa przypiete jest SDI.
> Dzialalo sobie dobrze az ktoregos dnia zaczelo dzialac strasznie wolno. Wirusow
> nie bylo, system przeinstalowany i dalej kupa.

Mam, a raczej miałem ten sam (zbliżony) problem, z tym że występujący na
połączeniu modemowym (ryczałt TPSA).
Pisałem o tym w wątku <ba6520l08nv3jk5ktm7a5lv5bg16nsd2r0_at_4ax.com>, ale
jak na razie nikt nie udzielił żadnej odpowiedzi :(
Pogrzebałem trochę na google i trafiłem na kilka wątków dotyczących tego
samego problemu, poruszanych na różnych forach.
Po przeanalizowaniu wszystkich wypowiedzi opisujących występowanie tych
"zerowych" transferów nasuwa się wniosek, że to nie wina sprzętu,
ustawień czy sterowników, tylko przyczyna leży po stronie naszego
kochanego monopolisty (TePsy). Ludzie mieli te objawy na różnych
sprzętach i w różnych rejonach kraju, a każdy pisał, że zaczęło się to
nagle (od tygodnia do dwóch wstecz) bez żadnych konkretnych przyczyn.
Zauważyłem, że w moim przypadku problem ten zaczął występować od kiedy w
sieci "grasuje" MyDoom. Nie wiem czy to ma faktycznie jakiś związek z
zaistniałym problemem, ale ta zbieżność w czasie jest zastanawiająca.

Na wstępie napisałem że MIAŁEM ten problem, bo faktycznie od dwóch dni
wszystko wróciło do normy.
Nie jestem Ci wstanie powiedzieć, czy ta poprawa nastąpiła na skutek
mojej ingerencji w ustawieniach, czy raczej nastąpiła samoczynnie, ale
raczej skłaniałbym się do tej drugiej opcji. Dlaczego ??
Ano dlatego, że wcześniejsze kombinacje z portami, slotami, sterownikami
i ustawieniami połączenia nic nie dawały i efekt był zawsze taki sam
tzn. raz na kilka połączeń trafiało się to "zerowe".
W końcu ustawiłem wszystko tak jak było nominalnie przed występowaniem
tych objawów i zrezygnowałem z dalszych kombinacji.
Jedyne co pozostało zmienione, to ustawienie na stałe adresów DNS
serwera (przedtem było ustawione wyszukiwanie automatyczne).
Zainstalowałem sobie programik SpeedSelektor i sprawdziłem które DNSy są
najszybsze dla mojego łącza.
Rewelacji tu żadnych nie było, bo z większość tych "najszybszych"
komputer korzystał dotychczas wybierając je automatycznie (przejrzałem
logi).
Więc raczej nie to było powodem problematycznych połączeń, bo od prawie
dwóch lat miałem ustawione automatyczne (od kiedy zmieniłem system na
XP) i wszystko było OK.
Ja stawiam na to, że to "zasługa" TePsy (by ich pokręciło) :(

No i jeszcze jedno (może) istotne spostrzeżenie.
Przed wystąpieniem tych "zerowych" połaczeń, modem łączył się przeważnie
z prędkością 44000 bps (żadko szybciej, ale nigdy wolniej).
W czasie występowania tych awaryjnych połączeń transfer zawsze wynosił
47333 bps albo 48000 bps (wyższy transfer a chu*owe łącze) :)
Teraz wróciło do starych osiągów z tym, że transfer jest trochę niższy
niż dawniej i wynosi przeważnie 42667 bps.

--
pozdro,
Darecki