Problem z połaczeniem (modem)

Autor: Darecki (nomail_at_nospam.pl)
Data: Thu 05 Feb 2004 - 21:20:51 MET

Witam po dłuższej nieobecności :)

Panowie, mam pewien problem z którym nie wiem jak sobie poradzić.
Otóż od czasu gdy zmieniłem płytę główną (Asus P4V800-X) i
reinstalowałem system, mam czasami problemy z połączeniem.
Niby połączenie z siecią (tpsa) jest ustanowione prawidłowo, ale modem
nie odbiera i nie wysyła żadnych danych (odebranych/wysłanych 0)
Próba wejścia na jakąś stronę, połączenia się z FTP czy z usenetem
kończą się wyświetleniem komunikatu "nie można połączyć sie serwerem".
 Błąd zgłoszony przez sterownik winsock:
 Nie znaleziono nazwy hosta (Błąd 11001)

Dziwne jest to o tyle, że po rozłączeniu i ponownym połączeniu wszystko
jest już OK i żadne problemy nie występują.
Logi z połączeń (poprawnego i tego zerowego) niczym się nie różnią.
Łaczę się dość często z netem, więc takie "dziurawe" połączenia są dość
wkur***jące :(
Zdaża się to nieregularnie i bez jakiejś określonej przyczyny.
Raz jest to przy pierwszym połączeniu (po włączeniu komputera), a innym
razem któreś z kolejnych (po kilkugodzinnej pracy kompa) i zawsze pomaga
tylko rozłączenie i ponowne połączenie.

Sterowniki są te same, na których modem pracował dotyczczas bez
zakłuceń. Na wszelki wypadek usunąłem urządzenie i zainstalowałem je
ponownie, ale to nic nie dało. Modem pracuje na COM3 (tak jak na starej
płycie) i inne parametry ma takie same jak wcześniej (ustawienia
automatyczne). Przełaczanie na inne sloty PCI też nic nie daje.
System WinXPpro + SP1 + wszystkie istotne poprawki.
Modem Zoltrix AQUILA K56/V90

Wiecie co to może być i jak się tego pozbyć ???

--
pozdro,
Darecki