Re: 2 X raptor kontra 4 x hitachi - raid 0

Autor: T.F. (tf_at_motocykle.org)
Data: Thu 05 Feb 2004 - 03:50:40 MET

"MNorbert" <amrk_at_op.pl> ...

> Tak ale na dwa raptorki 74 Gb mnie nie stać

Tak tez sie domyslilem. (ponad 1000 netto za sztuke :-(( )

> a dwa 36 ......
> 36 są uboższą wersją (wg mnie).. wolniejszy transfer o ok 30%

AFAIR na benchmark.pl jet "test"/porownanie i jednych, i drugich.
W RAID0 tez.

> i nie wiem czy nie lepiej zamiast dwóch 36 byłoby wziąsc jedną 74
> a potem przy rozbudowie do kupić drugą?

Hmmm, ja wzialbym dwie 36.

> A skoro juz trafiłem na fachowca to ...

Ujalbym to inaczej: procz czytania Chipa, tez skladam.
:-))

> Czy przy podpięciu większej ilości dysków nie zapycha się magistrala
łącząca
> mostek północny z południowym bo ma tylko 266 MB/s? (chodzi o i865 /875)

Niestety nie testowalem macierzy wiekszych niz 2-dyskowe
Na 865PE i 875 dzialaly bezproblemowo.

> Np. 2 sata i np 2 ata praktycznie zapchają magistrale

Oj, TUTAJ UWAZAJ !!!
Niestety nie pamietam juz czy na Intelu 865PE czy na VIA KT600
mialem STRASZNE spowolnienia, gdy w kompie byl dysk SATA i ATA.
Przy kopiowaniu miedzy nimi byla KATASTROFA :-///
Wysokie zuzycie procka i woooolny transfer.
(wszystko pod XP PRO ENG +SP1)

> w chipsetach VIA pt880 i sis 655Tx magistrale są 1 GB/s

Nie mialem tych wynalazkow w rekach,
wiec nie moge nic dobrego/zlego napisac.

> i co jeśli nie stać na raid 0 na raptorach?

1) raid0 na zwyklych SATA (Samsung, Seagate, Maxtor)
2) raid0 na ATA (8 MB cache, of koz)

> czy warto inwestowaćw raid 0 windowsowy (softwarowy) na ATA

Duzo dobrego ta ten temat czytalem gdzies w polskiej sieci (TwojePC.pl ???)
Ale ja do software'owych wynalazkow nie mam zaufania.
Tym bardziej, ze to byl "system by M$".

> np 2 X hitachi albo 4 x hitachi ( 4x hitachi = 2 x Raptor 36 - cenowo)

Jednak proponuje 2x Raptor.

--
T.F.