Re: Jaki monitor 17" LCD? (do Linuksa, jako TV, ...)

Autor: Tomasz Jurgieleiwcz (tom_at_a3.pl)
Data: Wed 04 Feb 2004 - 21:01:11 MET

>- musi bezproblemowo działać z Radeonem 9000 (w sieci znalazłem info, że
>niektóre mogą sprawiać problemy)

Radeon to GPU (procesor karty), nie ma nic a nic wspólnego z jakoscią
obrazu na monitorze. To prawda że mozna trafić na kartę, która nie da
ostrego obrazu ale może ona być wyposazona z równym
prawdopodobieństwem w układ Radeon czy cokolwiek innego. Jakość
obrazu zalezy od toru sygnałowego a nie od jednostki obliczeniowej.

>- współpraca z Linuksem (w domu używam tylko Linuksa)

Nie ma znaczenia czy to będzie Linux czy Windows. Ważne tylko żeby w
systemie opreacyjnym ustawić tryb graficzny zgodny z naturalną
rozdzielczością monitora.

>- monitor u mnie robi również za telewizor (karta tv) - czy jakość
>obrazu TV będzie ok na LCD?

Musisz stwierdzić naocznie czy film na LCD to jest tym czego
oczekujesz.

>BTW Czy szukać specjalnie z wyjśćiem DVI? Ma on duży wpływ na jakość?

Jesli masz sensowną kartę, która w 1280x1024 da ostry obraz, to nie ma
znaczenia. Zaoszczędzony grosz możesz włozyć w cokolwiek innego. Nie
ma absolutnie żadnej różnicy pomiędzy DVI a DSUB przy poprawnie
zaprojektowanym i wykonanym torze sygnałowym (karta-kabel-monitor).

--
Tom
quality is visible