Re: Jaka plyta pod P4?

Autor: Bartosz Kiziukiewicz (kiziuk_at_alpha.swinka.net.pl)
Data: Wed 04 Feb 2004 - 19:46:58 MET

On Tue, 3 Feb 2004 21:52:06 +0100, "Yoghurt" <spam_at_spam.pl> wrote:

> Napisane jest tylko ECC, a jak chodzi o registered to popatrzylem sobie do
> datasheet'a i875 i musze przyznac Ci racje. Wyraznie pisze "Registered DIMMs
> not supported". Najmocniej przepraszam za pomylke. Na asusie nic konkretnego
> nie pisalo na temat pamieci registered i unregistered (poprostu ECC).

Ale ja się nie gniewam ;-). Tylko, że autor pytał (pewnie
nieświadomie) o ECC Reg i jakoś nikt nie zwrócił na to uwagi ;-).
Zresztą producenci płyt jakoś nigdzie w danych "marketingowych" nie
wspominają, że istnieją dwa różne rodzaje pamięci ECC, a oni
wspomagają tylko jeden (choć temu w zasadzie nie ma co się dziwić).
Ale problem jest jeszcze innej nieco natury. ECC Unbuffered jest
dobrze ponad 2x droższa od analogicznej Non-ECC i chyba z 1.5x droższa
od ECC Reg. Skąd taka różnica, bo sądzę, że koszt produkcji nie jest
aż tak wyśrubowany. Tych pamięci jest co prawda relatywnie bardzo mało
na rynku ale to pewnie z powodu ceny ;-).

--
Pozdrawiam
  Bartek