Re: Kabel USB - przeróbka

Autor: tedek (tedek_at_brak.pl)
Data: Sat 28 Feb 2004 - 21:05:10 MET

Użytkownik "dzieciol" <kukuryku_at_abc.com> napisał w wiadomości

> Jaki system operacyjny? WXP i Mill nie potrzebuja
> sterownikow. Czytnik kart rozpoznawany jest jako /6 i
> dodatkowe 4 hd. A niby dlaczego toto ma dzialac tylko
> wybranych plytach?

Totalna zalamka. Juz nie wiem na jakich zasadach to dziala. Przecialem
kabelki, polutowalem kolor do koloru. Podlaczylem do USB z tylu obudowy i
nic. XP wykrywa cos, ale twierdzi ze urzadzenie ma awarie i nie potrafi
rozpoznac. OK, pomyslalem i kombinuje dalej. Jako ze ten przeciety kabel byl
przedluzaczem wiec zostalo mi gniazdko, a po przecieciu kabelka od
urzadzenia zostala wtyczka. Wiec polutowalem to i mam teraz tak:
Urzadzenie --- Normalna wtyczka USB --- Normalne gniazdko USB --- Wtyczka od
urzadzenia.
I jak to podlacze do innego kompa w srodku na plyte glowna to dziala. XP
rozpoznaje sobie prawidlowo, wkladam karte SD i wszystko mi zczytuje.
A rozlaczam ten kabelek i podlaczam do portu USB i nic nie swieci.
Rozebralem urzadzenie, i sprawdzam napiecia.
Jak podlacze do plyty to miedzy:
czarnym i czerwonym 5V
czarnym i bialym 0V
czerwonym i zielonym 3V
zielonym i bialym -3V
czerwonym i bialym 5V
Co ciekawe, to jak podlacze wtyczke do portu USB to napiecia sa dokladnie
takie same miedzy tymi kabelkami, a dioda na urzadzeniu nawet nie zablysnie.
Pomozcie prosze