Re: Dzwiek onboard czy SB Live?

Autor: oxygen4 (oxygen4_at_o2.pl)
Data: Sat 28 Feb 2004 - 16:51:20 MET

Dawno temu Alti ciskał w następujące klawisze:

> Kupilem plyte asus a7n8x ktora ma dzwiek Realtek ALC650 onboard.
> Procz tego mam jeszcze SB live 5.1. Zastanawiam sie z czego lepiej
> korzystac? Poradzcie
> Pozdrawiam
> Wojtek

SB Live, a w ogóle jakikolwiek SB jest lepszy od dźwięku onboard (jeśli
chodzi o Realteka, innych nie znam). W SBLive odstęp szumu od sygnału to ok.
60dB na wejściu liniowym, a w Realteku niecałe 40 (w idealnej karcie 16-bit
powinno być 96dB ale takiej 16-bitówki chyba nie zrobili). Zresztą na
prostych średniobadziewnych głośnikach komputerowych słychać różnicę.

Jeśli korzystasz z wejść i wyjść optycznych lub elektrycznych cyfrowych to
chyba wszystko jedno. Realtek na mojej płycie ma w optycznych 24 bity, i w
tym jest lepszy od SB Live.

Oferta efektów w obu urządzeniach jest bogata; w Live masz presety łatwe do
modyfikacji a także możliwość tworzenia własnych konfiguracji efektów, w
programie do Realteka też jest dużo efektów, ale wszystkie są Reverbami.
Parametrami można próbować zrobić coś ciekawego. Tylko że SB Live robi to
wszystko sprzętowo.

--
oxygen4
celeron 2.4_at_3.0 + abit is7e + kingston 256ddr400