Dziwne zachowanie dysku (długie)

Autor: Tomek Grzywalski (funt_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 28 Feb 2004 - 12:06:41 MET

Witam
3 dni temu kupiłem używany dysk Fujitsu MPG3409AT 40GB i nie mogę go zmusić
do poprawnej pracy. Ale po kolei. Nie mogę na nim zainstalować systemu.
Wszystko idzie gładko do pierwszego restartu kiedy to wyskakują błędy o
braku plików (różnych). Oczywiście bawiłem się z konsolą odzyskiwania
systemy, poleceniami BOOTFIX FIXBOOT FIXMBR EKSPAND. Oczywiście sprawdzałem
dysk różnymi programami: BootIt, Partition Magin 6, Norton Disc Dictor.
Wszystko wypadało ok. Zakładałem różne partycje różnymi programami. Zawsze
to samo. Gdy dysk podłączam jako dodatkowy w istniejącym systemie to
zachowuje się równie dziwnie. Muzyka, filmy, dokumenty, obrazy, wszystko pod
windowsem chodzi ładnie na tym dysku. Ale nie działa praktycznie żadna
zainstalowana na nim aplikacja (program/gra)! Przykładowo instaluje na nowo
utworzonej partycji grę, instaluje się ok. Przy próbie jej uruchomienia,
prawie że obrazu otrzymuje komunikat o nieprawidłowym odwołaniu do pamięci
itd. Odinstalowuje i instaluje na jednej z partycji na swoim "starym" dysku
i oczywiście wszystko działa. Czasem (w innych programach) ekran zrobi się
czarny i zaraz wróci do Windowsa, czasem nawet zobaczę intra, ale jeszcze
chyba żadnej gry nie udało mi się na nic włączyć. Próbowałem szukać jakiś
opcji w biosie, wyłączyłem buforowanie, zmieniałem miejsca na taśmach.
zawsze to samo.
Najważniejsze jest chyba to, że wszystkie te zachowania są identyczne na 2
różnych, sprawdzonych zestawach:
- Soltek 75DRV5; Athlon XP 2400+; 512MB DDR Siemens; Teac W516EB; GF2 GTS
Pro... istniejący system na IBM DTL-307030
- Soltek 65KVB; Celeron 633; 128MB RAM Mitsubishi; LG 52; Voodoo 3 2000...
istniejący system na Samsung 10GB

Jakieś rady, sugestie zanim zareklamuje ten dysk?
Zwracam uwagę że docelowo na dysku ma być system.

Tomek Grzywalski
funt_at_poczta.onet.pl