Re: Spali się bez wiatraka?

Autor: Marcin Szumilas (szumi04_at_klub.chip.pl)
Data: Tue 03 Feb 2004 - 01:28:35 MET

Użytkownik "JorMunGanDur" <x_at_x.x> napisał w wiadomości

> owe żelastwo z początku odprowadzi energie cieplną, ale co z tego
> skoro samo się będzie za chwile cholernie grzać, a w budzie nie
> będzie przewiewu?
>
> Wentyl jest po to by ochłodzić żelastwo, a im ono chłodniejsze, tym
> mniejsza temp proca

No jasne, tylko w chłodzeniu najważniejsza jest powierzchnia, która
odprowadza ciepło. Procesor powierzchnię ma znikomą w stosunku do
żelastwa z żebrami, które jeszcze specjalnie nie są gładkie tylko mają
takie małe garby (ten mój) -- żeby tylko większa powierzchnia żelastwa
stykała się z powietrzem. No i dlatego kaloryfery są takie duże... :)

Pozdrawiam,
MSz