Re: Osiągnięcia w o/c starszych komputerków :)

Autor: liet (liet-kynes_at_gazeta.WYTNIJ.pl)
Data: Mon 02 Feb 2004 - 20:08:51 MET

MiW naskrobał(a):

> Testowalem...
> Nic z tego :(
>
> Nie odblokowywalem mnoznika, ale stwierdzam co nastepuje...
>
> Plyta DFI AK77 (VIA KT400) nie nadaje sie do podkrecania:
> a) nie ma mozliwosci regulacji napiecia
> b) zmiana FSB (podwyzszenie... np do 110, czy 115) powoduje glupienie
> kontrolera IDE - przy odczycie z CD robi niewykryte bledy (CRC)

Hm, zeczywiscie kiepsko... PCI 36MHz i wysiada... u mnie przy PCI 41MHz
(165/4) i jeszcze chodziły optyki i dysk ATA 100, wyżej nie sprawdzałem

> c) zmiana FSB do 133 (poprzez zworke na plycie :( ) uniemozliwia w ogole
> start systemu (nie obnizalem mnoznika, wiec to pewnie wina proca)

Zworka na płycie :) co Ty kupiłeś? :)
Njwięcej procek działał mi na 1260MHz, z podniesionym napięciem. na 1300
nijak sie nie dało.

> Poza tym... jaka jest normalna temperatura pracy Morgana 1000 ? U mnie ok
> 38st ('chlodzony' takim wielkim Titanem), ale po podwyzszeniu do 1200
> (10*120) bardzo szybko skoczyla do 50. Przy 1100 tez niezbyt chlodno mu.

Mam tez wielkiego Titana, aluminiowy z 80mm wiatrakiem, może nawet to
ten sam :) przy 1500 obr/min max 40st, standardowo to ten wiatrak ma
3000 obr. przy podkręceniu temperatura skacze, ale 50st to jeszcze nie
tragedia, stabilny jeszcze i to najważniejsze :)
Pozdrwiam

--
liet-kynes
liet-kynes_at_USUNTOgazeta.pl