Re: RAID 0(Stripe)

Autor: JZ (jak.z_at_gazeta.pl)
Data: Mon 02 Feb 2004 - 15:54:39 MET

> ja mam wlasnie mam 2x maxtory 80 gb sata, raid 0, asus a7n8x-delux rev 2
> windows xp (en, jakos nie lubie polskiego) i chodzi .. smiga bardzo ladnie
> .. transfery tez sliczne
> balem sie czy ghost bedzie potrafil zrobic mi backup partycji ale tez
poszlo
> bez bolu
> ogolnie bez stresow i zadowolony

Masz fuksa, ja kupiłem 2 seagate 80 IDE i płytę Gibybyta z Raidem i chodź
wszystko pięknie chodzi pod XP i również z ghostem nie ma problemów to
niestety okazuje się że ani Seagaty IDE 80 nie radzą sobie w rajdzie
(ograniczenie transferu) ani kontroler raid nie jest za bardzo dopracowany
(znowu ograniczenie transferu), tak więc jedyny zysk u mnie z Raidu 0 to
możliwość powiedzenia że posiada rajd O i działa, niestety nie dość
wydajnie, bo jak się okazuje pojedynczo dyski mają większą wydajność niż
razem.
(ok 13 MB/s w transferze podczas kopiowania plików co jest związane z niskim
transferem zapisu) Tak więc osobiście polecam spradzić czy dyski nadają się
na rajd (słyszałem że faktycznie maxtory są cool, niestety głośniejsze niż
seagate), a płyta faktycznie posiada wydajny kontoler. Osobiście szykuję się
do przesiadki na pojedyncze dyski i zrezygować z pseudo Raid.

A jak ktoś szuka wydajności to słyszałem że najlepsze efekty (przy zerowych
w moim przypadku) oferują osobne kontrolery już nawet za ok 300 zł
szczególnie że w takowym przypadku prducent kontolera oferuje znacznie
lepszą pomoc, sterowniki, dokumnetacje niż producenci płyt.

JaK