Re: Dziwny dźwięk z komputera...

Autor: Artur Jarkiewicz (adres_at_nieznany.pl)
Data: Sun 01 Feb 2004 - 23:35:28 MET

Użytkownik "tra" <traaa_at_o2.pl> napisał w wiadomości

> Monitor może tak piszczeć.
> Szczególnie gdy wyświetla jakiś duży biały placek.

Niestety monitor też odpada. Ten dźwięk wydobywa się
z wewnątrz obudowy kompa a nie z monitora. Sprawdziłem
przy wyłączonym monitorze. Zresztą ten dżwięk nie przypomina
"pisku" monitora a raczej odgłos jaki wydają świerszcze.

Po tym jak odkryłem zbieżność owego dźwiąku z obciążeniem
proca zrobiłem mały eksperyment. Napisałem krótki programik
którego zadaniem było obciążenie procka na 100%.
Odłączyłem dysk, DVD i CDRW i odpaliłem go z dyskietki
bootującej - dźwięk pojawił się, zatem napędy też odpadają.

Zdjąłem boczną ściankę i "na ucho" ustaliłem, że dźwięk
ten wydobywa się z okolic gniazda procka i cewek na płycie
obok niego. Podejrzewam, że może to być związane z jakimś
elementem na płycie (cewka lub kondensator).

Pozdrawiam.
Artur.