Re: HD + DOS 6.22 - pytanie do weteranów

Autor: TK (nospam-kochmans_at_polbox.com)
Data: Sun 01 Feb 2004 - 13:42:58 MET

Użytkownik szpon napisał:

> Czysty DOS to max. 512MB. Przy użyciu odpowiedniej nakładki ta ilość
> wzrastała do ok. 2GB.

Nieprawda. Ograniczenie do 500MB wcale nie bralo sie z ograniczen DOSu.
DOS 6.22 bez zadnych nakladek pracuje z dyskami do 8 GB. Mozna
oczywiscie zapodac wiekszy, ale wykorzystac da sie tylko pierwsze 8 GB.
Ponadto maksymalny rozmiar partycji to 2 GB, wiec jesli dysk jest
wiekszy, to trzeba go podzielic.

PS. Ja mam dysk 80 GB, na nim DOSowa partycja o rozmiarze 1 GB (na
poczatku dysku) i DOS bez zadnych nakladek i specjalnych narzedzi dziala
bez problemu.