Re: Zasilacz Codegen 300W i Radeon 9500

Autor: Rafał Bartoszak (sprocket_at_sys.BezSpamu.pl)
Data: Sun 01 Feb 2004 - 00:34:18 MET

On Sat, 31 Jan 2004 22:59:52 +0100, Depesz wrote:

> Kupilem Radeona9500. Zamontowalem go do komputera, w ktorym sa juz:
> Dysk Baracuda 120GB
> Dysk IBM 20 GB
> Nagrywarka Teac x8
> Cdrom Teac x40
> Tuner Telewizyjny Leadtek Winfast 2000Xp Expert
> Karta SB Audigy
> 2x Karta Sieciowa
> 256 DDRAM

Nie ma takich pamięci...

> To wszystko chodzi na zasilaczu codegen 300W. Karte mam od wtorku.

Radoeny są bardzo wrażliwe na wahania napięcia (co prawda najwrażliwsze
to 8500/9100), i *bardzo* trzeba uważać z zasilaczem. Możesz pomierzyć
napięcia, ale ciężo będzie to zrobić precyzyjnie. Wskazania z mierników
na płycie są orientacyjne i często obdarzone znacznym błędem.
Multimetrem sięgniesz co najwyżej do 5 i 12 V (zasilanie HDD), żeby
zmierzyć 3.3V potrzebowałbyś multimetru z sondą.

Generalnie: ja bym wsadził multimetr w 5V i odpalił coś "ciężkiego".
Jeśli napięcie wyraźnie siądzie - wymień zasilacz.

pozdro...

[ |>|>|> sprocket                                 ]
[ Rafał Bartoszak        sprocket_at_sys.BezSpamu.pl ]
...i dlatego Kartagina musi zostać zniszczona...!!!