Re: Błąd na poczatku dysku

Autor: Michal Kawecki (kkwinto_at_o2.px)
Data: Sun 25 Jan 2004 - 12:35:19 MET

Użytkownik "d+" <tgapNOSHIT_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> dostałem dysk od zanjomego, nie jest mi znany jego wcześniejszy los.
> Po sformatowaniu przy instalacji windows okazało się, ze oprócz dwóch
> normalnej wielkości partycji pojawiła sie jakaś niepoprawna partycja
> na samym początku dysku o wielkości 8Mb. Dysk pracuje dobrze na
> pozostałych dwóch partycjach, ale ta pierwsza partycja jest
> niedostępna z windows (komunikat: "parametr jest niepoprawny").
> Ktoś może wiedzieć w jakis posób naprawić ten błąd?
> to jest jakaś starsza barracuda 28gb.

Prawdopodobnie była to partycja używana przez jakiś program do
zarządzania startem systemu (bootmanager), np. BootStar zakłada tzw.
"BootStar Dummie entries", po to, żeby inne programy do partycjonowania
nie modyfikowały zaznaczonych w ten sposób partii dysku.

"During booting entries are copied from the internal BootStar partition
table to the master boot record partition table. The remaining entries
of the master boot record partition table are filled with so-called
"BootStar Dummy" entries.

Other partitioners read the dummy entries as invalid values. This
prevents for the most part that unauthorized or inexperienced users
apply other partitioners while the bootmanager BootStar is installed.

Operating systems read the "BootStar Dummy" entries like normal
partitions.

If you do not wish the effect of the "BootStar Dummy" entries you can
deactivate this via the command line option. (To protect inexperienced
users, this is only possible via the command line option.)"

Jeśli tak - to wystarczy usunąć taką "partycję" spod dowolnego menedżera
partycji, np. BootIt http://www.terabyteunlimited.com. Jednak jeśli masz
NT/W2k/XP, to może być problem z uruchomieniem systemu po takiej
operacji - trzeba by też uaktualnić ścieżkę w Boot.ini. W razie potrzeby
zrobisz to spod DOS-a programikiem EditBINI (strona Terabyte, dział
freeware).

--
M.
/odpowiadając zmień px na pl/