Re: Napiecie Durona

Autor: Wieslaw Lubas (vieniu_at_nospam.math.put.poznan.pl)
Data: Fri 23 Jan 2004 - 15:54:56 MET

> Nie bardzo chce mi się wierzyć... W ten sposób wydzielanie ciepła
> powiększyło się blisko 2-krotnie. IMO niemożliwe jest abyś miał max
> 42oC. Wiadomo, że praca powyżej wartości nominalnych skraca żywotność
> procesora (określaną podobno > 10 lat przy nominalnych wartościach). Ale
> prawda jest też taka, że procesor po 2 latach wart jest < 100zł. Sam
> puszczałem swojego Durona na 1100MHz przy 1.9V - ale temp miałem wtedy w
> ciągu krótkiej chwili > 60oC. Teraz działa sobie na 1.75V przy 1.0GHz -
> stabilnie - max 52oC.

Hmm mnie uczyli, ze moc jest zalezna od kwadratu napiecia. Z tego by
wynikalo ze wzrost napiecia o 20% pociaga za soba 44% wzrost mocy, co
zreszta wydaje sie potwierdzac moc pobierana wskazywana przez Sandre. Prosze
wskazac blad w moim rozumowaniu. Dlaczego wydzielanie ciepla mialo sie
powiekszyc 2-krotnie?

PS. Przed kreceniem mial 32 stC

WL